ATITUDINI COMUNICATIVE: respect, toleranță, dialogul formal, dialogul informal; modificarea conturului intonațional și a mărcilor prozodice ; pentru a transmite emoții.; inteligența emoțională: recunoașterea emoțiilor interlocutorilor
Emoțiile pot fi exprimate sau recunoscute din gesturi, mișcări ale corpului, mimică, intonație interogativă, asertivă și modalități lingvistice precum: inversiune, pauză, repetiție, folosirea unor cuvinte. care exprimă stări sufletești.
În funcție de relațiile dintre participanții, la dialog, acesta este: formal și informal.
Respectul se manifestă prin utilizarea de formulări-clișee, prin folosirea de pronume de politețe, prin folosirea unorforme verbale reverențioase.
Toleranța se manifestă printr-un comportament care să permită participarea tuturor la dialog.
Competențe dobândite
La sfârșitul orei vei ști:
- să indici titurile de dialog din texte date,
- să participi cu interes la jocuri de rol exprimându-ți emoțiile.