Politica de confidențialitate
Informare cu privire la politica de confidențialitate și de protecție a datelor cu caracter personal
Respectăm dintotdeauna și din principiu dreptul dumneavoastră la viață privată și vrem să știți că ne-am conceput încă de la început toată activitatea cu atenție, pentru a vă respecta acest drept, precum și pentru a vă păstra datele în siguranță. Pentru a putea beneficia de serviciile noastre, și pentru ca serviciile pe care vi le oferim să vă ofere o experiență cât mai plăcută, suntem nevoiți să colectăm și unele date cu caracter personal; vă asigurăm că toate datele pe care le colectăm sunt menținute la minimul necesar și că ne bazăm pe temeiuri legale. Utilizând oricare dintre serviciile oferite de Asociația CITIZEN NEXT prin platforma edushare.ro, sunteți de acord să citiți și să înțelegeți politica noastră privind confidențialitatea datelor, după cum urmează. Pentru a vă asigura că totul este ușor de citit, am inclus pentru fiecare aspect un titlu și o scurtă explicație simplă.
Ce înseamnă date cu caracter personal
Date cu caracter personal se consideră a fi acele date care sunt legate de o persoană și care fac posibilă identificarea acelei persoane prin legătura dintre persoana respectivă și aspectul care o poate identifica. Exemple de astfel de date: nume și prenume, IP, adresă de e-mail, imaginea video sau foto care permite identificarea persoanei etc.
Ce date colectăm
Datele personale pe care le colectăm sunt cele pe care ni le furnizați în vederea accesului la serviciile noastre. La modul general, colectăm și prelucrăm următoarele date cu caracter personal: numele și prenumele, adresa (adresele) de e-mail, numărul de telefon pe care ni-l furnizați (de serviciu / personal), adresa IP dacă ne lăsați comentarii (în scopul combaterii spamului), etc.
I. DATE CU CARACTER PERSONAL
Accesarea, interacțiunea și navigarea utilizatorilor pe site-ul edushare.ro presupune prelucrarea, validarea și procesarea unor date cu caracter personal, obținute prin:
- Formularul de contact: Stocăm conținutul mesajelor trimise prin formularul de contact de pe site-ul edushare.ro pentru a le putea citi și a putea răspunde vizitatorilor site-ului care aleg să ne contacteze astfel.
- Stocăm adresa de email folosită prin completarea formularului de contact pentru a putea răspunde utilizatorilor care ne contactează, dacă nu este indicată o altă modalitate de contact.
- Stocăm alte modalități de contact transmise de utilizatorii site-ului pentru a-i putea contacta astfel, conform dorinței acestora
- Abonarea la Newsletter.
- Verificăm și confirmăm validitatea adreselor de e-mail folosite la Abonarea la Newsletter prin trimiterea un e-mail automat care solicită confirmarea abonării
- Ulterior, adresele de e-mail validate prin abonare sunt folosite pentru a trimite mesaje cu scopuri de informare și marketing, cu posibilitate de dezabonare / anulare sau revocare a calității dobândite prin înregistrare.
- Formularul de creare cont pentru fiecare categorie de utilizator în parte.
II. DATE STATISTICE ANONIMIZATE
Conținutul site-ului edushare.ro fără crearea unui cont are caracter informativ, iar accesarea sa NU presupune colectarea de date personale, ci doar de date anonimizate și statistice.
DETALII, aici:
- Date statistice și anonimizate despre accesarea și performanța website-ului (Ex: câți vizitatori, ce browser, de pe ce tip de dispozitiv – prin Google Analytics, Pingdom; Ex: cât de repede se încarcă situl – prin Pingdom).
- Nu folosim servicii prin care putem identifica utilizatorul (adresă ip etc.).
- Date anonimizate despre căutările în site – prin Algolia.
- Termeni căutați des (vedem interesul oamenilor pe anumite subiecte).
- Locațiile populare din care se fac căutări (pentru a putea să optimizăm viteza de căutare pentru regiunile populare).
- Termeni populari, dar fără rezultate (putem sinonimiza acolo unde e cazul, anumiți termeni. ex: dacă se caută des “citadelă inteligentă” dar nu avem rezultate, putem sinonimiza cu “cetate inteligentă”).
- Date statistice despre Incidente de securitate.
- Date de identificare despre ce acțiune detectată ca fiind malițioasă, de exemplu: cineva a încercat de mai multe ori o parolă greșită.
- Facem aceasta pentru a putea înregistra și, eventual, bloca actorii malițioși.
III. De ce prelucrăm aceste date
Prelucrăm aceste date în scopul legitim al îndeplinirii obiectului nostru de activitate, inclusiv:
- pentru a vă facilita accesul la serviciile noastre;
- pentru a vă oferi informări care v-ar putea interesa, legate de servicii;
- pentru a realiza statistici și măsurători care să ne ajute să înțelegem cum putem îmbunătăți calitatea serviciilor pe care le oferim;
- pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor noastre și pentru a dezvolta altele noi;
- pentru a recruta membri, angajați și voluntari;
- pentru a identifica potențiali parteneri;
- pentru a asigura o securitate îmbunătățită și a vă proteja împotriva posibilelor atacuri informatice, fraudei, abuzului.
IV. Cum folosim datele dumneavoastră personale
Este important să știți că nu vom folosi datele personale decât în scopul pentru care ni le-ați comunicat.
Astfel, vom folosi adresa dumneavoastră de e-mail pentru dacă ne-ați contactat în prealabil, pentru a vă răspunde. La fel și numărul de telefon, dacă ni l-ați furnizat în scopul obținerii de informații de la noi.
Vă vom transmite documentele necesare, atunci când este cazul, la adresele de e-mail furnizate. De asemenea, vă vom transmite notificările importante și pe care le considerăm de interes pentru dumneavoastră.
V. Datele dumneavoastră sunt în siguranță cu noi
Datele dumneavoastră personale sunt stocate în baze de date la care au acces doar persoanele autorizate. Bazele de date care stochează datele furnizate de dumneavoastră prin intermediul formularelor de contact/formularul de creare cont de pe site sunt stocate pe un server securizat, aflat în Spațiul Economic European. Accesul persoanelor autorizate la datele dumneavoastră se face numai în scopul pentru care aceste date ne-au fost furnizate de către dumneavoastră și în vederea mentenanței sistemelor de stocare și protecție a datelor dumneavoastră.
În eventualitatea în care datele dumneavoastră sunt solicitate, indiferent de motiv, în mod oficial, de către reprezentanți ai statului, datele vor fi furnizate acestora conform solicitărilor respective, în condițiile legii, caz în care aceștia devin răspunzători la rândul lor pentru protecția datelor dumneavoastră.
Datele dumneavoastră personale nu vor fi niciodată vândute niciunei terțe părți nici individual, nici ca parte a vreunei baze de date.
VI. Cât timp păstrăm datele dumneavoastră?
Nu avem dreptul să păstrăm datele dumneavoastră cu caracter personal decât pe perioada în care sunt necesare în scopul pentru care le-am solicitat inițial. După această perioadă, căutăm soluții fezabile, ca de exemplu arhivarea sau chiar distrugerea datelor.
La modul general, stocăm datele pe o perioadă de 36 de luni de la încetarea necesității prelucrării. Excepție fac cookie-urile site-ului: unele se stochează doar pe durata utilizării site-ului, altele pe perioade de maximum 6 luni de la ultima accesare.
Vă protejăm suplimentar
Website-ul nostru folosește protocolul HTTPS, care criptează datele transmise (de exemplu, prin intermediul formularelor de contact din site). Aceasta înseamnă că, fie și în eventualitatea puțin probabilă în care aceste date ar fi interceptate, ele nu ar putea fi citite de către o terță parte.
VII. Drepturile dumneavoastră
Dețineți controlul asupra modului în care vă sunt folosite datele și aveți drepturi garantate legal.
Spre exemplu, dacă ne-ați întrebat ceva prin e-mail, ne-ați furnizat adresa dumneavoastră de e-mail, dar ne puteți cere să ștergem adresa dumneavoastră și apoi puteți să nu ne mai scrieți mesaje.
De asemenea, când ați accesat site-ul, ați acceptat faptul că acesta folosește cookies. Dacă însă vă răzgândiți, puteți să ștergeți cookie-urile deja acceptate din browserul dumneavoastră și să nu acceptați plasarea lor pe calculatorul dumneavoastră la o accesare viitoare.
Aveți drepturi asupra datelor dumneavoastră, astfel: aveți dreptul la informare, dreptul de acces la date, dreptul de rectificare a datelor, dreptul de ștergere a datelor („dreptul de a fi uitat”), dreptul la restricționarea prelucrării datelor, dreptul la opoziție, dreptul la portabilitatea datelor în formate uzuale, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale automatizate, inclusiv profilare, dreptul de a vă adresa Autorității Naționale pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal și justiției.
Dreptul de informare și acces la date cu caracter personal
- Aveți dreptul de a solicita un raport al datelor dumneavoastră cu caracter personal pe care le prelucrăm.
- Dreptul la rectificare.
- Dacă datele dumneavoastră personale sunt incorecte, aveți dreptul să ne cereți să le corectăm sau să le modificăm.
- Dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”).
- Puteți să ne solicitați ștergerea datelor dumneavoastră cu caracter personal în caz că datele nu mai sunt necesare în scopul pentru care au fost colectate sau prelucrate, vă retrageți consimțământul pe baza căruia are loc prelucrarea sau pur și simplu nu mai doriți să vă aflați în baza noastră de date.
- Dreptul de a vă opune prelucrării datelor.
- Puteți să vă opuneți folosirii datelor dumneavoastră personale sau la cu posibilitate de dezabonare, anulare sau revocare a calității dobândite prin înregistrare.
- Dreptul la portabilitatea datelor
- Aveți dreptul să ne solicitați să vă punem la dispoziție datele dumneavoastră cu caracter personal pe care le prelucrăm prin mijloace automate și cu consimțământul dvs, în cazul în care acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic.
- Dreptul la a vă opune proceselor automatizate.
- În unele situații folosim sisteme automate de luare a deciziilor pe baza informațiilor dumneavoastră cu caracter personal, dacă ne-ați dat acordul în acest sens. Aveți dreptul de a vă opune la astfel de decizii automate și să solicitați ca decizia să fie luată de o persoană.
- Dreptul de a depune plângere.
- Puteți depune plângere față de modalitatea de prelucrare a datelor personale la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal - http://www.dataprotection.ro/.
În cazul în care considerați că nu procedăm corect în ceea ce privește datele dumneavoastră cu caracter personal, puteți să vă adresați autorităților competente, aici: http://www.dataprotection.ro/
Dacă doriți să vedeți care sunt datele pe care le-ați furnizat, puteți întreba oricând care sunt acestea, dar nu mai des de o dată pe an, și puteți să le actualizați, să le primiți în format uzual (CSV, PDF, TXT, DOC) sau să solicitați în orice moment ștergerea acestora sau încetarea utilizării datelor dumneavoastră. Puteți face toate acestea folosind formularul de contact, aici: https://edushare.ro/contact.
Trebuie să știți și că, în cazul în care solicitați ștergerea datelor, dacă ulterior veți dori să beneficiați de serviciile oferite offline sau prin intermediul site-urilor și platformelor noastre, va trebui să furnizați aceste date din nou.
Trebuie să mai știți și că există obligația legală de a păstra anumite date (de exemplu, cele din contracte și facturi fiscale) – pe acestea nu avem dreptul să le ștergem și nici să le distrugem decât după ce trece perioada minimă obligatorie legal pentru păstrarea acestora, care este diferită în fiecare caz în parte.
Vă mulțumim pentru încredere!
prima publicare: 21.11.2022; ultima revizie: N/A